up
Напишіть Нам
Напишіть нам і ми зв'яжемось з вами

Відеоконференція “Виробники у час карантину: реальність та досвід»

6 травня відбулась відеоконференція на тему: “Виробники у час карантину: реальність та досвід». 

Участь у конференції взяли виробники, члени ГС “Карпатський смак”:

Ірина Юськевич Ферма Західний Равлик,
Катерина Лісова Козяча ферма Двох Катерин,
Андрій Карвацький, член Правління.
Модератор – журналіст, керівник PR -відділу ГС “Карпатський смак” – Галина Батюсь.

Декілька основних тез відеоконференції:

– Карантин. Виробники, як працювали до карантину, так і працюють. Ніхто не сидить, не чекає. Тут зрозуміло, що є тварини (кози, кури, каченята, равлики та інші). Зранку потрібно встати , всіх нагодувати. Не можна своє господарство заховати в «чарівну скриньку» і після карантину витягнути. Зрозуміло, що перекваліфікувались, напрацювали нові напрямки, почали розвиватись у сфері домашньої птиці.

– Туризм. Фермерські господарства, які приймали туристів, на час карантину все призупинили. Прозвучала фраза, що бракує туристів. Це не в плані матеріальному, а моральному. Всі ми люди, всі ми потребуємо спілкування.

– Креатив. У виробників знайшовся час на “креатив” – розробка нових напрямків, створення нового продукту, освоєння інших тварин, облагородження території.

– Експорт. Європейський ринок – плачевна ситуація. Хто з виробників працював на експорт та мав контракти, все заморозилось. На прикладі ФСГ “Західний равлик”, їхні поставки мали розпочатись в кінці березня. Питання виникло не з проблемним експортом, а в тому, що основним замовником є ресторани. Основні країни куди експортується равлик – це Італія, Іспанія, Франція, а ці країни, як ми знаємо найбільше потерпають від коронавірусу.

– Ціни. На час карантину ціни на продукцію не збільшували. Навпаки ставали більш гнучкими та лояльними.

– Онлайн продажі. Спробували реалізовувати свою продукцію онлайн. Активно надсилають продукцію сервісами доставки. Все добре транспортується, сири вакумуються, і в добрій якості доїжджають до споживача. Набуває популярності адресна доставка. Немає чарівної платформи на якій ви зразу продасте свій товар – все потрібно тестувати індивідуально.

– Працівники. Довелось звільнити (люди мають сім’ї, а також питання транспорту, хто доїжджав громадським транспортом). З позитиву – ферми переорієнтувались на родинні, це означає, що до спільної праці залучили батьків, дітей, родичів.

– Криза. Карантин поглибить кризу, яка вже і до того була в країні. Малий і середній бізнес постраждає найбільше. Зараз питання не про заробітки, а як втриматись на плаву.

Після карантину основний акцент зроблять на сімейному туризмі. Люди після затяжного карантину захочуть виїхати на природу, до тварин та спробувати локальний продукт.

– Продажі. Хто має цим зайнятись – особисто виробник чи менеджер? Два варіанти. Делегування обов’язків продажу – це ширші можливості для виробника.

– Ярмарки. Розглядати як основний канал збуту – не потрібно. Актуальними залишаться 3-5 ярмарків, які вже до того добре себе зарекомендували, про які люди знають і які мають хорошу репутацію. Популярності набиратимуть ярмарки “вихідного дня”, але тут варто добре підібрати локацію. Ярмарок – не єдиний варіант збуту – розвивайтесь онлайн. Не вдається самим працювати, об’єднуйтесь у кооперації.

Відео розмови можна переглянути тут: